loading...
موضوعات متنوع وجالب
سیلوانا بازدید : 61 پنجشنبه 06 شهریور 1393 نظرات (0)


با ویندوز ۸.۱، مایکروسافت از دو لحاظ این نرم‌افزار را جلا بخشیده است که یک مورد، حذف برخی اشکالات منطقی و دیگری، اضافه کردن تعدادی ویژگی جدید می باشد. این نسخه ی جدید ممکن است به طور کلی باعث ایجاد یک تجربه ی محاسباتی هموارتر شود و برای هر دو دسته از کاربرانی که علاقه‌ای به سبک جدید ندارند و یا تمایل به استفاده از صفحه ی استارت در هنگام راه اندازی دارند،‌ حق انتخابی قائل شده است. ویندوز ۸.۱ همچنین یکپارچگی بهتر ابر ذخیره سازی SkyDrive و یک نسخه ی مرورگر استاندارد جدید Internet Explorer 11 را به کاربران خود ارائه می دهد. شماره نسخه ی 1. که به این ورژن از ویندوز اضافه شده، با حفظ هر دو حالت سبک جدید مخصوص تبلت و دسکتاپ سنتی ویندوز، تغییرات زیادی را نسبت به ویندوز ۸ نشان می‌دهد.

Windows 8.1 Start

ورژن جدید این سیستم عامل از دو روز پیش، یعنی ۱۷ اکتبر به طور عمومی به عنوان یک بروز رسانی رایگان برای کاربران فعلی نسخه های ارجینال ویندوز ۸ در دسترس قرار گرفته است و دیروز نیز برای فروش در شکل دیسک های نصبی یا دانلودهای نرم افزاری از فروشگاه مایکروسافت ارائه شد که برای نسخه ی معمولی، قیمت ۱۱۹.۹۹ دلار و برای Windows 8.1 Pro هزینه ی ۱۹۹.۹۹ دلار را در نظر گرفته اند. البته با توجه به اینکه در ایران، قانون کپی رایت اجرا نمی شود،‌ قطعا تاکنون طرفداران این سیستم عامل به دانلود نسخه ی جدید پرداخته اند.

Internet Explorer 11


سناریوهای مختلف نصب ویندوز 8.1

چندین سناریو برای نصب ویندوز ۸.۱ وجود دارد و شما باید بسته به دستگاه PC مورد نظر خود برای نصب ویندوز، یکی از این سناریوها را انتخاب نمایید. گزینه های ممکن از این قرار می باشند:

• یک کامپیوتر یا تبلت با ویندوز ۸ از پیش نصب شده
• یک PC یا تبلت در حال اجرای نسخه نمایشی ویندوز 8.1
• یک کامپیوتر ویندوز ۷
• یک کامپیوتر با اجرای ویندوز ویستا، XP یا حتی نسخه های اولیه این سیستم عامل
• یک کامپیوتر بدون هیچ سیستم عاملی

و برای سیستم‌های در حال اجرای یک نسخه از ویندوز،‌ شما دو گزینه ی بیشتر را پیش رو خواهید داشت:

• ویندوز 8.1 (معمولی) در مقایسه با Windows 8.1 Pro
• نسخه ی ۳۲ بیتی در مقایسه با ۶۴ بیتی

ورژن Pro برای ارائه ی قابلیت‌های تجاری مانند رمزگذاری دیسک و الحاق دامنه ی شبکه و همچنین قابلیت نصب Windows Media Center در نظر گرفته شده است. در بین تمام این گزینه ها به انتخاب نسخه ۶۴ بیتی توصیه شده، زیرا تمام پردازنده های امروزی برای گذرگاه های داده ۶۴ بیتی طراحی شده اند. اگر در حال حاضر، بر روی کامپیوتر شخصی شما یک سیستم عامل ۳۲ بیتی نصب می‌باشد و قصد دارید نسخه ۶۴ بیتی ویندوز جدید را نصب نمایید، تنها قادر خواهید بود یک فرایند کامل نصب را انجام دهید که بر خلاف نصب آپگرید، نیاز به نصب دوباره ی نرم‌افزارهای مورد نظر خود دارید.

آپگرید از ویندوز ۸، فرایند اتوماتیک ساده‌ای دارد، بنابراین ما بر روی نصب از روی فایلِ دیسک ایمیج ISO تمرکز می کنیم.

مراحل فرآیند نصب از طریق Windows Store Update

مرحله ۱ – مطمئن شوید که سیستم شما شرایط لازم را دارد. مایکروسافت، احتیاجات حداقلی سیستم‌ها برای نصب ویندوز ۸.۱ را به صورت زیر لیست کرده است:

• پردازنده: فرکانس کاری یک گیگاهرتز یا سریع‌تر با پشتیبانی از PAE ،NX و SSE2
• رم: 1GB برای نسخه ۳۲ بیتی یا 2GB برای ۶۴ بیتی
• کارت گرافیک: ابزار گرافیکی DirectX 9 همراه با درایور WDDM 1.0 یا نسخه های بالاتر
• برای بهره بردن از مزیت ورودی لمسی، نیاز به یک نمایشگر با قابلیت چند لمسی خواهید داشت
• برای استفاده از نرم‌افزارهای Windows Store، لازم است که نمایشگری با رزولوشن 1024x768 پیسکل یا بالاتر به کار ببرید

مایکروسافت همچنین سایت Compatibility Center را تدارک دیده که در آن، می‌توانید بررسی کنید آیا هر سخت‌افزار یا نرم‌افزار شما قادر خواهند بود تحت ویندوز ۸.۱ کار کنند یا نه. این روش خوبی است که مایکروسافت در زمان عرضه ی سیستم عامل جدید خود، چنین دسترسی ابزاری را ایجاد می کند.

مرحله ۲ – دریافت فایل نصبی. قبل از نصب ویندوز ۸.۱، بدیهی ست که باید فایل نصبی آن را بطریقی دریافت کنید. برای کسانی که اصل بودن سیستم عاملشان اهمیتی ندارد، به سادگی می‌توانند ویندوز ۸.۱ و برنامه ی اکتیویت آن را از سایت‌های مختلفی که دانلود رایگان آن را ارائه داده اند، دریافت کنند. اما برای افرادی که به دلایلی تمایل به نصب نسخه ارجینال این ویندوز دارند چند روش متفاوت را بسته شرایط در پیش رو خواهند داشت. برای کامپیوترهایی که در حال حاضر دارای ویندوز ۸ یا نسخه نمایشی ویندوز ۸.۱ می باشند، دریافت فایل نصبی ویندوز ۸.۱ با روشی ساده انجام پذیر خواهد بود. کافیست با رفتن به وب سایت Windows Store، آپگرید ویندوز ۸.۱ را دریافت کنید. همچنین می‌توانید فایل ISO ویندوز ۸.۱ را دریافت کنید. اگر شما از ویندوز ۸ یا نسخه نمایشی ۸.۱ استفاده می کنید، براحتی می‌توانید این فایل را درون خود ویندوز، مونت کرده و اجرا نمایید. اما اگر بر روی یک ویندوز قدیمی تر کار می کنید یا سیستم تان هیچ سیستم عاملی ندارد، شما باید این فایل را درون یک DVD رایت نمایید یا یک درایو USB قابل بوت را برای نصب ایجاد کنید. مطمئن شوید فایل نصبی با ویژگی‌های سیستم عاملی که شما می‌خواهید، مطابقت دارد: ۳۲ بیت یا ۶۴ بیت، معمولی یا Pro.

مرحله ۳ – بک آپ گرفتن از اطلاعات. این اخطار را برای تمام سیستم‌عامل های آپگرید شونده باید اعمال کنید: از آنجایی که آپگرید، یک تغییر سیستمی اساسی است، بنابراین مطمئن شوید که از داده‌های مهم خود بک آپ گرفته اید. با وجود اینکه چند روش آپگرید ذکر شده در بالا، اجازه می‌دهند این فرایند با حفظ فایل های شخصی شما انجام گیرد، اما ریسک این کار در زمان پشتیبان گیری از اطلاعات، بسیار کمتر می شود. شما می‌توانید از ویژگی Recovery Drive خود ویندوز و یا یک ابزار دیگر مانند Acronis Backup & Recovery برای این کار استفاده کنید.

مرحله ۴ – رایت DVD نصب یا ایجاد قابلیت بوت برای یک فلش UBS. برای کاربران فعلی ویندوز ۸ یا نسخه نمایشی ۸.۱، انجام این مرحله ضرورتی ندارد، زیرا این سیستم‌عامل ها اجازه می‌دهند شما فایل ISO را با یک راست کلیک، مونت کنید (ایجاد یک درایو مجازی). بعد از اینکه فایل ISO را دانلود نمودید، نیاز خواهید داشت که یک DVD یا درایو USB با قابلیت بوت ایجاد کنید. شما می‌توانید DVD نصب را با استفاده از ابزارهایی مانند ImgBurn یا گزینه ی راست کلیک Burn dick خود ویندوز ۷ ایجاد نمایید. همچنین یک روش ساده برای ایجاد قابلیت بوت در یک فلش USB، اجرای برنامه USB Download Tool مایکروسافت می باشد؛ شما، فایل و درایو USB مورد نظر خود را تعیین می‌کنید و این نرم‌افزار، باقی کارها را انجام می دهد.

مرحله ۵ – اجرای مراحل نصب. شما می‌توانید کامپیوتر خود را بوسیله ی هر دو مورد DVD یا درایو USB بوت نمایید و یا اگر قصد نصب آپگرید را دارید، برنامه ی setup.exe را در پوشه ی خود فایل نصبی اجرا کنید. زمانی که اجرای فرایند نصب، شروع شد، بعد از پیشرفت درصد کمی از نوار نشانه، از شما می‌پرسد که آیا قصد دانلود و نصب آپدیت ها را دارید (که البته پیشنهاد می کند).

پس از یک آپدیت سریع، پیام “We're getting a few things ready ” (ما در حال آماده کردن مواردی هستیم) را خواهید دید که پس از آن نیاز به وارد کردن شماره سریال محصول خود خواهید داشت. برای دستگاه‌های لمسی، گزینه ی کیبورد مجازی هوشمند نیز تعبیه شده است. سپس شما باید مجوز کاربر یا user license را بپذیرید.

همانند فرایندهای نصب ویندوز در گذشته، شما تنها می‌توانید یک نصب آپگرید را با اجرای فایل نصبی درون ویندوز انجام دهید و تنها می‌توانید یک نصب Custom را انجام دهید که نصب “کامل” نیز نامیده می‌شود و در این صورت، هیچ چیزی از ویندوز نصب شده ی قبلی باقی نخواهد ماند. (البته این موضوع به طور کلی صحیح نیست و اگر شما گزینه ی فرمت درایو اصلی را در طی فرایند نصب انتخاب نکرده باشید، فایل‌هایی از ورژن قبلی را در دایرکتوری Windows.old در فولدر درایو اصلی خود خواهید یافت.)

بعد از انتخاب پارتیشن برای نصب (یا حتی اگر آپگرید را انتخاب کرده اید)، نصب ویندوز شروع خواهد شد و در حدود ۲۰ دقیقه به طول می انجامد.

توجه داشته باشید که در انتهای فرایند، سیستم ریبوت می‌شود و در هنگام بوت شدن سیستم، باید به بخش تنظیمات سیستم خود رفته و آن را برای بوت از روی هارد دیسک تنظیم نمایید.

مرحله ۶ – تنظیمات و شخصی سازی ویندوز ۸.۱. پس از اکتیو کردن ویندوز برای نسخه های غیر ارجینال، گام بعدی شامل انتخاب برخی رنگ‌ها برای رابط کاربری و ثبت نام/ورود به یک اکانت مایکروسافت می‌باشد. لازم به ذکر است که اکانت مایکروسافت برای استفاده از فروشگاه Windows apps و سینک کردن شخصی سازی ها و فایل‌ها از طریق SkyDrive ضروری می‌باشد و شما می‌توانید به اکانت موجود خود وارد شوید و یا یک اکانت جدید بسازید. اگر عضو شوید، نیاز به بررسی تایید اکانت جدید از طریق ایمیل یا پیام متنی گوشی تلفن خود خواهید داشت. تأیید اکانت، دو مرحله دارد که در مرحله دوم، شما باید کد فرستاده شده را در تنظیمات ویندوز ۸.۱ جدید خود وارد کنید.

سپس شما برخی صفحه های آماده سازی را خواهید دید که نشان می‌دهند شما قادر خواهید بود نرم‌افزارهای مورد نظر خود را از Windows Store دانلود کنید. پس از این، شما کاشی های آشنا را در صفحه ی استارت مشاهده خواهید کرد. در تجربه اولیه ی کار با سیستم عامل جدید، اطلاعات و راهنمایی هایی را در گوشه‌های صفحه خواهید دید که نحوه ی استفاده از چارم و دکمه ی جدید استارت و برخی اطلاعات دیگر را نشان می دهند.

منبع : pcmag
مطلبی که مطالعه نمودید ترجمه کامل از لینک منبع می باشد و هرگونه اشتباه در جزییات به عهده مرجع می باشد

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
به وبلاگ ما خوش آمدید امیدوارم ساعات خوبی رو سپری کرده باشید امیدوارم هر جا که هستید سالم و سلامت و تندرست باشید منتظر نظرات گرم شما هستیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    نظرسنجی
    مطالب وبلاگ ما چطوره
    آمار سایت
  • کل مطالب : 216
  • کل نظرات : 35
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 58
  • بازدید امروز : 151
  • باردید دیروز : 202
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 553
  • بازدید ماه : 1,478
  • بازدید سال : 5,974
  • بازدید کلی : 66,050
  • کدهای اختصاصی